موزیک زیر زمینی لا اقل برای من شناخته شده هستش به خاطر اینکه نه تنها یه دستی روی آتش موسیقی
داشتم و دارم،یه دلیلش شاید این باشه که خودم نقشی در به وجود آوردن دو،سه تا استودیوی زیرزمینی بود
که کسی چه میدونه که چقدر خواننده قد و نیم قد به جامعه تحویل داده باشه !!
اما داستان این که موزسیقی چرا رفت به زیرزمین و اصولا اینکه همچین پدیده ای خوب هست یا نه شاید
لازمش ساعتها بحث کارشناسی باشه ....تنها اینو میتونم بگم که همه دوست دارند تو ایران یا بازیگر بشن
یا خواننده تا معروف بشن و معمولا کسی از سختی های کار خبر نداره و خصوصا اینکه نمیدونن خیلی از
جوونا که اینکار هم استعداد میخواد و هم پشتوانه مالی ...به اضافه اینکه طرف باید الفبای موسیقی رو لااقل
بلد باشه وگرنه بدون این موارد حداقلی؛آنچه تولید خواهد شد به لحاظ هنری مبتذل و اصولا فاقد ارزش
خاص هست و معمولا هم ماندگاری ندارند که روزی هزار تا در شبکه های مختلف پخش میشوند و ما نه
میدانیم که چه شنیدیم و چه دیدیم !
اما به هرحال بعضی از این جوونهای زیرزمینی اتفاقا آثار قابل قبولی هم ارائه میکنند که کسب شهرت و
آوازه رو هم براشون به همراه داره...موضوعی که خبرنگارای جمهوری اسلامی رو هم وادار میکنه که
با بعضی از این جوونها مصاحبه ای هم بکنه !
اونها معتقدند که استفاده از نام زیرزمینی خوب نیست چون اونها کلیپاشون داره پخش میشه و اصولا همه
خوانندگان پاپ از همین جا شروع میکنن .ظاهرا به نظرشون شهرت کار زیرزمینی بیشتر و دوست ندارن
خارج هم برن چون که فکر میکنن اونجا هم سختی های خودشو داره.
اونا میگن که خواننده های زیرزمینی هم خواننده های با تجربه ای هستند،چرا که آهنگسازی و تنظیم هم
هزینه دارن و هم زمان میخواد و کسی حاضر نیس این روزا با آدمای آماتور کار کنه.اما نکته جالب این
جاست که این افراد مورد مصاحبه ادعا میکنند که در همان استودیوهای کار میکنند که خواننده های
مجاز به آنها مراجعه میکنند و همین طور میتونن بدون هیچ هزینه ای کلیپ هاشون رو روی ماهواره ببرن
و تازه اینو امتیازی میدونن مقابل خواننده های مجوز داری که تصویری هم ازشون نیس!!!
اما دلخور از اینکه چرا خواننده های مجاز بیشتر تیراژ سریال ها را میخوانند ؟!!
خواننده رپی هم ظاهرا در این بین حاضر به مصاحبه شده که معتقد است تکستهای رپ باید معقول و مطابق
عرف جامعه باشد(فلسفه رپ رو هنوز نمیدونه)...او معتقد است که به علت فراوانی آلبومهای موجود در
بازار و هزینه بالا خواننده غیر مجاز نمیتواند به شهرت برسد مثلا برای یک آلبوم 9 تراکی فرد باید مبلغی
حدود سی میلیون تومان پرداخت کند.
به نظر من درسته که معروف شدن چیز بدی نیس و خیلی هم خوبه اما به نظرم این جوونها که تمام دغدغه
صبح تا شبشون شهرته یکمی باید بیشتر دوروبرشون رو نگاه کنند و ببینن جامعه شون در چه وضعیه ...
موزیک زیرزمینی که من میشناسم نه در استودیوهای معتبر که در استودیو ساخت دست خودم بوده و درسته
و کار و حرف من، حرف دل مردم بوده و هست .دوربین و میکروفون همیشه بوده و هست اما هنرمند
یک وظیفه بزرگتری هم رو دوشش هست و هنر محل تخلیه هیجانات آنی نیس.نظر من اینه که جمهوری
اسلامی از این هنرمندانی که خودش باهاشون مصاحبه میکنه با خبره و خودش از ریز و درشتشون رو
به صرف عشق شهرت میفرسته روی ماهواره و پولشون رو که میگیره هیچ،قالی زیبای هنر موسیقی
ایرانی رو هم تبدیل به کهنه فرشی نخ نما تبدیل کرده.
داشتم و دارم،یه دلیلش شاید این باشه که خودم نقشی در به وجود آوردن دو،سه تا استودیوی زیرزمینی بود
که کسی چه میدونه که چقدر خواننده قد و نیم قد به جامعه تحویل داده باشه !!
اما داستان این که موزسیقی چرا رفت به زیرزمین و اصولا اینکه همچین پدیده ای خوب هست یا نه شاید
لازمش ساعتها بحث کارشناسی باشه ....تنها اینو میتونم بگم که همه دوست دارند تو ایران یا بازیگر بشن
یا خواننده تا معروف بشن و معمولا کسی از سختی های کار خبر نداره و خصوصا اینکه نمیدونن خیلی از
جوونا که اینکار هم استعداد میخواد و هم پشتوانه مالی ...به اضافه اینکه طرف باید الفبای موسیقی رو لااقل
بلد باشه وگرنه بدون این موارد حداقلی؛آنچه تولید خواهد شد به لحاظ هنری مبتذل و اصولا فاقد ارزش
خاص هست و معمولا هم ماندگاری ندارند که روزی هزار تا در شبکه های مختلف پخش میشوند و ما نه
میدانیم که چه شنیدیم و چه دیدیم !
اما به هرحال بعضی از این جوونهای زیرزمینی اتفاقا آثار قابل قبولی هم ارائه میکنند که کسب شهرت و
آوازه رو هم براشون به همراه داره...موضوعی که خبرنگارای جمهوری اسلامی رو هم وادار میکنه که
با بعضی از این جوونها مصاحبه ای هم بکنه !
اونها معتقدند که استفاده از نام زیرزمینی خوب نیست چون اونها کلیپاشون داره پخش میشه و اصولا همه
خوانندگان پاپ از همین جا شروع میکنن .ظاهرا به نظرشون شهرت کار زیرزمینی بیشتر و دوست ندارن
خارج هم برن چون که فکر میکنن اونجا هم سختی های خودشو داره.
اونا میگن که خواننده های زیرزمینی هم خواننده های با تجربه ای هستند،چرا که آهنگسازی و تنظیم هم
هزینه دارن و هم زمان میخواد و کسی حاضر نیس این روزا با آدمای آماتور کار کنه.اما نکته جالب این
جاست که این افراد مورد مصاحبه ادعا میکنند که در همان استودیوهای کار میکنند که خواننده های
مجاز به آنها مراجعه میکنند و همین طور میتونن بدون هیچ هزینه ای کلیپ هاشون رو روی ماهواره ببرن
و تازه اینو امتیازی میدونن مقابل خواننده های مجوز داری که تصویری هم ازشون نیس!!!
اما دلخور از اینکه چرا خواننده های مجاز بیشتر تیراژ سریال ها را میخوانند ؟!!
خواننده رپی هم ظاهرا در این بین حاضر به مصاحبه شده که معتقد است تکستهای رپ باید معقول و مطابق
عرف جامعه باشد(فلسفه رپ رو هنوز نمیدونه)...او معتقد است که به علت فراوانی آلبومهای موجود در
بازار و هزینه بالا خواننده غیر مجاز نمیتواند به شهرت برسد مثلا برای یک آلبوم 9 تراکی فرد باید مبلغی
حدود سی میلیون تومان پرداخت کند.
به نظر من درسته که معروف شدن چیز بدی نیس و خیلی هم خوبه اما به نظرم این جوونها که تمام دغدغه
صبح تا شبشون شهرته یکمی باید بیشتر دوروبرشون رو نگاه کنند و ببینن جامعه شون در چه وضعیه ...
موزیک زیرزمینی که من میشناسم نه در استودیوهای معتبر که در استودیو ساخت دست خودم بوده و درسته
و کار و حرف من، حرف دل مردم بوده و هست .دوربین و میکروفون همیشه بوده و هست اما هنرمند
یک وظیفه بزرگتری هم رو دوشش هست و هنر محل تخلیه هیجانات آنی نیس.نظر من اینه که جمهوری
اسلامی از این هنرمندانی که خودش باهاشون مصاحبه میکنه با خبره و خودش از ریز و درشتشون رو
به صرف عشق شهرت میفرسته روی ماهواره و پولشون رو که میگیره هیچ،قالی زیبای هنر موسیقی
ایرانی رو هم تبدیل به کهنه فرشی نخ نما تبدیل کرده.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر