۱۳۹۱ فروردین ۱, سه‌شنبه

دفاع در همان سطح

یک عادت مرسوم است که در آستانه نوروز و آغاز سال جدید، علی خامنه ای یک نطق تلویزیونی داشته باشد که معمولا هم مردم به خصوص شخص خودم هیچ علاقه ای به شنیدن آن نداشته و ترجیح داده ضمن بستن صدا و یا حتی خاموش کردن رسانه،لحظاتی را در کنار عزیزان در آرامش لحظات تحویل به سر ببریم.
اما گاها بعضی نشریات و سایت ها اقدام به انتشار آن افاضات فوق الذکر کرده و در نتیجه آدم را مجبور به نوشتن اولین بلاگ سال جدید میکنند.به خصوص اینکه علی خامنه ای تلویحا اعلام کند که به بمب اتم دست یافته یا خواهیم یافت.
او گفته :"جمهوری اسلامی در پی تولید سلاح اتمی نیست، اما اگر توسط آمریکا یا اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، برای دفاع از خود در همان سطح پاسخ خواهد داد."
گمان نمیکنم که در زمان جنگ این امکان وجود داشته باشد که بر و بکس به صورت تند و تیز و اسلامی،اورانیوم را چنان غنی کنند که بلافاصله آماده شلیک به دشمنان باشد و معمولا یک سیر تکاملی باید طی شود که ظاهرا هم طی میشود.ضمن اینکه معمولا با بمب اتم هواپیما روی هوا را هدف قرار نمیدهند بلکه با موشک های دور برد به خاک کشورهای مختلف شلیک میکنند.
نکته دوم اینکه ظاهرا قرآن به آقای خامنه ای نوید داده که اگر دشمن به او حمله کند قطعا شکست خواهد خورد...!
سوال اینجاست که اولا تعریف شکست چیست ؟
ثانیا اگر دشمن حمله کرد و شکست نخورد و اتفاقا پیروزی چشمگیری هم داشت مشکل از تفسیر آقای خامنه ای خواهد بود یا اینکه قرآن به او اشتباهی نوید داده است و یا اصولا خود او دشمن بوده است؟!
نکته جالب دیگر این که او گفته است که غربیها با تحریمها قصد جدا کردن مردم از حکومت را دارند....این دیگه از اون حرفاس
مگه تا بحال مردم در کنار حکومت بودند...خوبه که همین دو سال پیش مردم نشان دادند که چقدر با حکومت اسلامی فاصله دارند...ولی اگر منظور ریزش افرادی است که تاکنون با پول در کنار رژیم بوده اند کاملا حق دارید و این نشانه ای است از اعتراف به ورشکستگی اقتصادی رژیم جمهوری اسلامی 
سید علی خامنه ای در پایان معتقد بود که ذخایر نفت و گاز غرب در حال تمام شدن است و "مسئله، مسئله هسته ای یا حقوق بشر نیست. مسئله جمهوری اسلامی است که مثل شیر در مقابل اینها ایستاده است."
نخست آنکه اتفاقا در نقطه ای هستم که دو عدد چاه نفت پیدا شده که دست کم تا پنجاه سال آینده هر کدامشان نفت دارند یعنی مجموعا صد سال...
و دوم اینکه آدم یک موقع هایی در تعاریفش دچار تشویش میشود...الان من از بیخ با کلمه "شیر" مشکل پیدا کردم ....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر