۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

همه سلایق

در حالیکه تنها یک هفته به نمایشی که جمهوری اسلامی نام آن را انتخابات مجلس گذاشته است،باقی مانده است،مقامات رژیم سعی دارند که حسابی در موردش تبلیغات کنند و به خیال خودشان نشان دهند که این یک انتخابات آزاد و سالم است که اکثریت افراد داوطلب پذیرفته شده اند و مردم هم با خیال راحت به آنها رای دهند.
اما کلیت موضوع این است که اصولا اصلا خود رژیم دارای مشروعیتی نیست که خواهان رای باشد،رای گیری در رژیم دیکتاتوری معمولا معنایش تایید دیکتاتوری است.
در ثانی هنوز فراموش نشده است که چه هنرنمایی ها در همین سه سال پیش در همان انتخابات نمایشی ریاست جمهوریشان انجام داده اند و چگونه جوانهای ایران زمین را به خاک و خون کشیدند.
اما جالب آنجاست که نجار،وزیر کشور دولت احمدی نژاد پیش از نماز جمعه شان سخنرانی میکند.
میگوید: امروز امنیت و احساس امنیت در جای جای کشور با تعامل و همکاری بسیار خوبی که بین جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشور برقرار است، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.
یعنی نه نا امنی اقتصادی داشتیم نه تجاوزات دسته جمعی،نه قتلهای خیابانی و ...چیزی هم اگر بوده همه توطئه دشمنان بیکار است که به جای یک حرکت اساسی میخواهند زیر پوستی نفوذ کنند.
مضحک تر از همه این است که میگوید هر سال تقریبا یک انتخاباتی در مملکت است و اینکه این نشان دهنده دموکراسی است.
اولا کدام انتخابات است در هر سال که ما یادمان نمی آید،ثانیا علت شرکت حداکثری تر در ایران سه دلیل زیر است:
اول-ترس      دوم-وعده دادن و فریب توده ها          سوم-عدم اعتماد به دموکراسی 
که در مورد آخر مردم از روی نگرانی از تغییر نتیجه برای رای دادن به کسانی چون موسوی و خاتمی پای صندوق رفتند.
نکته بعدی استفاده از یارانه در انتخابات است برای مثلا جلوگیری از تقلب که به صورت کلی در جمهوری اسلامی باب است.
نقل از فارس نیوز-وی گفت: انتخابات در ۱۴۰۰ شعبه در ۱۴ استان ‌به صورت صددرصد یارانه‌ای برگزار می‌شود که برای این کار در هر شعبه ۳ دستگاه؛ دستگاه احراز هویت توسط مجری، نظارت بر فرآیند احراز هویت و صندوق اخذ رای الکترونیکی درنظر گرفته شده است.
اینکه فارس تشخیص نمیدهد که یارانه همان سوبسید است و آنچه مقصود است شاید رایانه یا کامپیوتر باشد است یا اینکه باید بدنبال ارتباط بین یارانه با  رای باشیم خود جای بحث است.اما اینکه مجبور شده اند از کامپیوتر استفاده کنند خود نشان دهنده این مطلب است که خودشان میدانند که سیستمشان ظرفیت تقلب را در سطح وسیعی دارد.
اما نکته حساس صحبتهایش این است که گفته است  که  در این دوره از انتخابات حدود ۷۰ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شده‌اند که از همه سلایق حضور دارند و برای کسب هر کرسی مجلس نزدیک به ۱۲ نفر رقابت می‌کنند.
اولا از کی تا بحال جمهوری اسلامی اجازه حضور به همه افکار و سلایق را در انتخابات را داده است و مثلا اگر فردی چون من با حمایت از نهاد پادشاهی نه تنها جایی در مجلس ندارم که هیچ در خیابان هم اگر توسط یک بسیجی کشته شوم،من نقش یک کافر را دارم و اصولا کار به انتخابات نمیرسد.
ثانیا از میان همان نیروهای درونی نظام هم یک جایی به نام شورای نگهبان است که اجازه حضور به سایرین را نمیدهد مثل اصلاح طلبان 
در نهایت در میان این دوازده نفری که آماده میشوند برای صندلی من بعید میدانم که نماینده هیچ کدام از سلایق ایرانیان باشند و بلکه سعی میکنند و با رهبر کمتر زاویه داشته باشند تا از منابع ثروت بیشتری بهره مند شوند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر