۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

کنترل هوشمند

در روزهایی که بمب گذاری های جمهوری اسلامی در هند و گرجستان و تایلند دنیا را متوجه وجود یک نظام سخت ایدئولوژیکی در ایران کرده است و احمدی نژاد هم از سانتریفیوژهایی پرده برداری میکند که هیچ جذابیتی برای جهانیان ندارد،و در شرایطی که علی خامنه ای خوشحال از حضور مردم که با برنامه ریزی های سپاه در بیست و دوم بهمن و امیدوار به برگزاری انتخابات فرمایشی در دوازده اسفند است قرار داریم.
روزهایی که فیلترینگ بسیار شدیدی در مملکت هست و عملا با محدود کردن دسترسی کاربران به جی میل به بهانه های امنیتی این محدودیتها به اوج خود رسیده است.
روزهایی که دست کم یازده ناو عظیم در خلیج فارس حضور پررنگی دارند و جدیدا نیز یک ناو اتمی ایالات متحده نیز به آنها اضافه شد.و این در حالیست که تمامی مقامات نظامی روسیه و اسرائیل و ایالات متحده و فرانسه و بریتانیا و نروژ و ...اتفاق نظر دارند که تصادم نظامی قریب الوقوعی در پیش است.
روزهایی که آنقدر دامنه تحریمها تنگ شده است که حتی چین هم از آن تبعیت میکند و خواستار تعمیق روابطش با ایالات متحده است و در حالی که پاکستان هم مجددا به ناتو اجازه استفاده از فضای این کشور را داده است سخنگوی سپاه پاسداران خبر از کنترل هوشمند بر تنگه هرمز میدهد.
موضوع از آنجا جالبتر میشود که یادمان بیاید چندی پیش فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در زمانی که ناو آمریکایی یو اس اس جان استنیس درحال تحرکات خاص خود در خلیج فارس بود را تهدید کرده بود که دیگر بازنگردد.او بازگشت و بسیاری دیگر هم از فرمانده ارتش خبری نشد.
رحیمی معاون اول احمدی نژاد و یدالله جوانی تهدید کرده بودند که نمیگذارند حتی یک قطره نفت جابه جا شود که هنوز هم میشود.
سایر مقامات ارشد نیروهای مسلح همچون محمد علی جعفری، مسعود جزایری و بسیاری دیگر از فرماندهان نیز به تبعیت از فرمان سیاست تهدید در برابر تهدید خامنه ای از بستن تنگه هرمز خبرداده بودند.
و کار تا آنجا پیش میرود که سپاه پاسدارانی که همیشه صحبت از قدرتش بوده و هست و قرار بود در نیمه دوم بهمن ماه دست به یک مانور دیگر نظامی توسط نیروی دریایی در آبهای خلیج فارس بزند کلا از آن صرف نظر کرده و صرفا به یک رزمایش کوچک توسط نیروی زمینی در منطقه جنوب بسنده کردند.
این که این کنترل هوشمند دقیقا به از چه چیزی صحبت میکند کماکان مورد سوال است؟
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر