۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

فرصت خودکفایی

محمد رضا نقدی پنجشنبه شب ۶ بهمن ،در تهران با اشاره به تحریم خرید نفت از ایران که اتحادیه اروپا قرار است از چند ماه دیگر اعمال کند، گفت: "حالا که خودشان پیش قدم شده اند، ما استقبال می کنیم و این را یک فرصت می دانیم که جمهوری اسلامی ایران می تواند با استفاده از آن به سمت خودکفایی بیشتر پیش برود".
و گفت که اگر ایران صادرات نفت را به طور کامل قطع کند، خواهد توانست مسیر اقتصادی سی ساله را با یک حرکت "جهادگونه" در دو یا سه سال طی کند.
خوب در درجه اول باید گفت که تقریبا بیش از نیمی از بودجه سالانه ایران از درآمد نفت حاصل میشود و اصولا بقیه درآمدهای دولت بستگی به فروش نفت دارد.این در حالیست که با توجه به همین تحریم ها،جمهوری اسلامی یک چهارم درآمدش را از دست میدهد.تازه این منهای ژاپن و کره جنوبی است.
در ثانی اگر این قضیه به حال شما فرقی نمیکند،چرا خشمگین میشوید و مراتب اعتراضتان را به سفیر دانمارک ابلاغ میکنید و این تحریمها را ناعادلانه میشمارید.اینها که فرصت هستند.تازه به قول سفیر اتریشیتان اصلا اینها را در یک چاهی ذخیره کنید.نسلهای بعدی استفاده کنند و دعا به جان جمهوری اسلامی بنمایند.
بعدش هم که هنوز تحریم نشده اید و هیچ اتفاقی نیفتاده،مملکت ثبات ندارد،اقتصاد ندارد،همین چند روز پیش بود که سکه و دلار سر به فلک کشیده بودند و حتی ارزش ریال در مقابل پول افغانستان به نسبت یک به پانصد رسیده بود.تمامی صنایع نابود و ورشکسته شدند و مدتها است که مصرف کننده بزرگ محصولات چینی شده ایم.اگر قرار بود کاری انجام بشود در این سی و اندی سال انجام میشد.حالا دقیقا مدیران و وزیران سر این تحریمها یادشان افتاده که با دقت شوند و تحریمها را تبدیل به فرصت کنند.اگر همین الان هم این مملکت را رها کنید،باز هم سالها کار میبرد که این وضع بحرانی و شبه جنگ زدگی را بشود به حالت عادی برگرداند.
دست آخر هم من نفهمیدم که این کلمه چگونه خوانده میشود.خود کفایی یا خود کف آیی....!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر